معاون شهردار تهران از انعقاد قرارداد ساخت ۵۰۰ اتوبوس ۱۸ متری BRT با یک شرکت خودرو ساز داخلی در روزهای آینده خبر داد.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران که در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار صبح امروز -چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳- برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما شاهد هستیم از محل ۲۵۰۰ دستگاه قراردادی که با شرکت‌های اخلی داشتیم، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل مردم شریف تهران شد.

او ادامه داد: قرار داد خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از کشور چین اجرایی شده که تعدادی وارد بندرعباس شده است و در حال ترخیص هستیم. همچنین قرار است با شرکت ایران خودرو نیز قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری BRT را طی روزهای آتی منعقد می کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران افزود: زمانی که مدیریت شهری و شورای ششم پایتخت را تحویل گرفتند تعداد اتوبوس‌های شاغل ۸۰۰ دستگاه بود که اکنون با تلاش انجام شده این میزان به ۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه رسیده و می‌توان اعلام کرد میزان اتوبوس‌های شاغل در این دوره ۳ برابر دوره قبل شده است. تا پایان سال نیز این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

نهضت برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با شیب ملایم اجرا خواهد شد

هرمزی با اشاره به اجرایی شدن نهضت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری و با رهنمودهای شهید جمهور طرح نهضت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اجرایی و عملیاتی شد و تلاش داریم این طرح را با شیب ملایم اجرا کنیم.

او در ادامه با اشاره به تجهیز جایگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی‌های برقی در شهر تهران افزود: تجهیز جایگاه‌های شارژ اتوبوس‌های برقی در حال انجام است تا انشالله با ورود اتوبوس‌های جدید مشکلی از این بابت نداشته باشیم. درخصوص جایگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی‌ نیز باید گفت که تا به امروز در ۷۴ نقطه جایگاه برای تاکسی‌ها پیش بینی شده است که اغلب شان مانند جایگاه میدان آزادی، میدان انقلاب، پارکینگ حافظ، شهرداری منطقه ۶ و بوستان نهج‌البلاغه به بهره‌برداری رسیده و مردم می‌توانند از این جایگاه ها استفاده کنند.

کد خبر 884451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha